Vi har været igennem nogle rigtig hårde dage. Far og også mor. Noget, der aldrig burde være sket, ramte os pludseligt og satte hele vores hverdag i et andet lys. En underretning blev lavet om vores barn – noget, der faktisk ikke havde noget hold. Alligevel mærkede vi straks konsekvenserne: bekymring, frygt og en følelse af at stå helt alene i systemet.
Selv om sagen hurtigt blev lukket, har det været en følelsesmæssig rutsjebane. At opleve, at ens forældreskab pludselig bliver sat under lup, selv når man gør alt for sit barn, er både uretfærdigt og skræmmende. Jeg kan ikke slippe det, selvom det ikke var møntet direkte på mig.
Vores barn har allerede været igennem meget i skolen det seneste år – konflikter, uprovokerede episoder, voksne der ikke støtter og lytter til ham, vold og bekymringer, der påvirker hans hverdag. Det gør det ekstra hårdt, når man som forælder også skal beskytte sig selv og håndtere ydre pres, der slet ikke burde være der.
I alt det svære har vi dog én klar prioritet: vores barns trivsel. Vi prøver at skabe trygge rammer, give støtte og forståelse, og minde os selv om, at vores kærlighed og omsorg er det vigtigste.