Gamle kollegaer – nye historier

Her til aften var jeg til et rigtig glædeligt gensyn med mine tidligere kollegaer.

Vi mødtes på Asia i Brønderslev, hvor vi havde et par virkelig hyggelige timer sammen. Det var så dejligt at se dem alle igen og høre, hvordan det går med dem efter de store forandringer, der kom i kølvandet på konkursen tilbage i januar.

Der var mange historier at dele. Nogle er kommet godt videre og har fundet nye jobs, nogle er stadig på jagt efter den rette mulighed, og andre var heldige at kunne blive efter konkursen. Selvom vores veje er gået i forskellige retninger, var det tydeligt at mærke det fællesskab, som vi stadig deler.

Det var en aften fyldt med gode samtaler, grin, minder og opdateringer på livet siden sidst. Nogle mennesker ser man ikke rigtig længere, men når man mødes igen, føles det næsten som om, man fortsætter en samtale, der blot har været sat på pause.

Jeg gik hjem med et smil på læben og en stor taknemmelighed over de relationer, der blev skabt gennem arbejdet. Det er rart at vide, at selvom arbejdspladsen ikke længere er den samme, så består venskaberne og de gode minder.

Tak for en dejlig aften – jeg håber, vi ikke venter alt for længe med næste gensyn.

Lørdag den 30/5 fyldte jeg 45 år 🎉

Dagen startede helt roligt og med et lille ekstra punkt på programmet – vi fik også lige krydset “åbent hus” på mit nye arbejde af om formiddagen. En god måde at starte dagen på, og lidt specielt at blande arbejde og fødselsdag på den måde.

Resten af dagen stod i hyggens tegn hjemme. Der blev lavet mad til den helt store guldmedalje – mørbradgryde og flødebollekage til dessert 😋

Huset var fyldt med liv og mennesker jeg holder af. Alle ungerne var hjemme, svigerbørnene kom forbi, mine forældre og min søster var der også – og Birthe kom også, hvilket gjorde mig ekstra glad. Det er virkelig længe siden vi har set hinanden, og hun har aldrig været i vores nye hjem før, så det var helt særligt at kunne dele det med hende.

Alt i alt en virkelig dejlig dag fyldt med nærvær, god mad, grin og varme øjeblikke ❤️

Min egen lille julehistorie

Ja, det har godt nok været lidt af en gyser må jeg nok sige.

Som i sikkert havde læst så havde jeg jo fået nyt job fra 2. januar. Det blev til lidt af en gyser, men endte tilsidst lykkeligt. Heldigvis!

Sidst i november blev jeg tilbudt ansættelse som Marketingkoordinator hos et firma nord for Aalborg, hvilket jeg jo naturligvis var enormt glad for. Planen var med opstart til 2. januar. Fik skrevet under på ansættelsesaftale og opsagt mit nuværende job, som man nu gør. Vi spoler så tiden 5 dage længere frem til 5. december, hvor jeg modtager en e-mail med ordlyden “Da vi netop har modtaget meddelelse om, at vi ikke som forventet er kommet i betragtning til en for os vigtig aftale, har vi været nødsaget til at foretage en opbremsning – vi må derfor trække din ansættelse tilbage”. Intet opkald. Ingenting. Én mail simpelthen!?

Jeg stod nu uden job fra 31. januar. Fritstillet. Det hele var lidt surrealistisk og jeg gik ærligtalt lidt i chok! Blev vred, meget ked af det, skuffet og følte skam. Følte jeg havde gjort noget forkert. Alle følelser var jeg igennem. Det blev dog hurtigt vendt med støtte hjemmefra og jeg hoppede op på hesten igen.

Jeg kan så fortælle at jeg fik en dejlig julegave – jeg starter i nyt job til januar – og endda i samme by jeg bor i. Med så meget bedre arbejdstider, bedre løn, super godt arbejdsmiljø og gode personale-goder. Det er så fedt et sted og super søde kollegaer – har allerede hilst på flere af dem mere end en gang. Min arbejdsstation er allerede sat op og de glæder sig til jeg møder ind 2. januar. Det kan i tro jeg også gør. Føler mig så heldig!