Fars dag, gode venner og sofa-hygge

I dag startede dagen med en tur op til min far, hvor vi afleverede hans fars dags gave. Vi blev også budt på middagsmad.

Efter besøget havde vi en aftale med en ny – eller måske rettere gammel – veninde. Ny på den måde, at jeg egentlig altid har kendt hende, men aldrig rigtig set hende på den måde før. Vi har fulgt hinanden på de sociale medier i mange år, men har ikke haft den store kontakt i virkeligheden.

Hun er for nylig flyttet herop nordpå og havde brug for lidt hjælp til at få hængt billeder, hylder og lamper op i sin nye lejlighed.

Nu er vi landet hjemme igen, og resten af aftenen står på sen aftensmad og afslapning på sofaen. Jeg må indrømme, at jeg stadig er lidt ramt efter gårsdagens markedsfest, så det passer mig egentlig helt fint med en stille aften og lidt hygge.

Alt i alt har det været en rigtig god dag fyldt med familie, venskaber og hyggelige stunder.

Sikke en forskrækkelse vi fik i går… 💔

Vores gamle kat Steen blev i går eftermiddags påkørt på Jerslevvej af en lille grå bil, som bare kørte videre, selvom man tydeligt kunne høre braget.

Jeg blev ringet hjem fra arbejde, og derefter ledte vi efter ham i flere timer. Hundene, min mand og søde naboer hjalp med at lede, men uden held. 😢

Til sidst fandt vi ham i det lange græs ved Big Dollar – meget bange, meget forslået og gennemblødt efter det voldsomme regnvejr. Stakkels gamle dreng. ❤️

Heldigvis virker han okay i dag.

En kæmpe tak til vores søde nabo, som ringede og fik fat på os. Det er vi meget taknemmelige for. ♥️

Kør forsigtigt derude – både for mennesker og dyr.

Forprang til Hjallerup Marked

Så blev det endelig tid til Forprang i Hjallerup!

Efter arbejde gik turen hjem i fuld fart. Der skulle skiftes tøj, pakkes drinks og gøres klar til en aften med fest og godt selskab. Vi mødtes med min gamle veninde Heidi i Hjallerup, og sammen gik vi ned mod markedet, hvor stemningen allerede var helt i top.

Der var masser af mennesker samlet i teltet, og da Sash gik på scenen, blev der for alvor skruet op for festen. Vi sang og dansede med på de gode gamle hits og nød den fantastiske stemning blandt de mange glade mennesker.

Det blev en rigtig hyggelig aften med grin, musik og gode minder. Og som prikken over i’et har vi jo fri i morgen. Ingen vækkeur, men måske nok nogle tømmermænd i vente?

Gamle kollegaer – nye historier

Her til aften var jeg til et rigtig glædeligt gensyn med mine tidligere kollegaer.

Vi mødtes på Asia i Brønderslev, hvor vi havde et par virkelig hyggelige timer sammen. Det var så dejligt at se dem alle igen og høre, hvordan det går med dem efter de store forandringer, der kom i kølvandet på konkursen tilbage i januar.

Der var mange historier at dele. Nogle er kommet godt videre og har fundet nye jobs, nogle er stadig på jagt efter den rette mulighed, og andre var heldige at kunne blive efter konkursen. Selvom vores veje er gået i forskellige retninger, var det tydeligt at mærke det fællesskab, som vi stadig deler.

Det var en aften fyldt med gode samtaler, grin, minder og opdateringer på livet siden sidst. Nogle mennesker ser man ikke rigtig længere, men når man mødes igen, føles det næsten som om, man fortsætter en samtale, der blot har været sat på pause.

Jeg gik hjem med et smil på læben og en stor taknemmelighed over de relationer, der blev skabt gennem arbejdet. Det er rart at vide, at selvom arbejdspladsen ikke længere er den samme, så består venskaberne og de gode minder.

Tak for en dejlig aften – jeg håber, vi ikke venter alt for længe med næste gensyn.

Vi gentog succesen

Nogle aftener er bare for gode til ikke at blive gentaget.

Så i dag gjorde vi det igen. Turen gik endnu en gang til stranden, denne gang med medbragt sushi fra den lokale sushi-pusher. Vejrudsigten lovede ellers ikke meget godt, men det viste sig heldigvis at være fuldstændig ligegyldigt.

For man behøver ikke altid blå himmel og sommervarme for at nyde livet. Man kan sagtens sidde med bagklappen åben på bilen, kigge ud over havet og nyde både udsigten, maden og hinandens selskab. Det gjorde vi.

Rødvinen fra i går var skiftet ud med et glas hvidvin. Det passede langt bedre til sushi, og det hele gik op i en højere enhed. Lyden af bølgerne, den friske luft, god mad og den særlige ro, som kun havet kan give.

Jeg elsker sådanne aftener.

Måske fordi de minder mig om, hvor lidt der egentlig skal til. Og måske især fordi vi, efter så mange år, stadig er gode til at prioritere vores dig-og-mig-tid. Midt i hverdag, arbejde og alle de ting, der fylder.

Det er noget, jeg værdsætter mere og mere.

Endnu en dejlig aften. Stadig i verdens bedste selskab. ❤️