90 km på cykel på 5 dage…

Første stop/pause var ved Agersted Brugs, hvor vi spiste vores medbragte madpakker og fik en lille is

Så er vi vel hjemme fra en SUPER tur til Læsø på cyklerne. Det gik over al forventning. Turen startede i mandags, i et lidt trist og ret blæsende vejr. Heldigvis for os, var der næsten medvind hele vejen hjemmefra og til Sæby, hvor vi skulle have første overnatten. Turen hjemmefra og til Sæby, som var på 35 km, tog lidt under 4 timer, inkl. to gode og lange pauser. Det er nu ret godt gået i forhold til den store oppakning vi havde på begge cykler.

Ankomst til vores shelterplads i Sæby. Fine forhold og selvfølgelig havde vi Morgan med…

Bitten, Jørgen og Nanna kom og spiste med til aften. De havde lavet snobrød og havde skumfiduser med.

En far med sin søn kom også og slog deres telt op ved siden af og de blev indbudt på lidt Morgan, snobrød og skumfiduser. Så hyggeligt.
Desværre fik Lotus bræksyge om natten og vi fik begrænset med søvn den nat. Dagen efter var hun ok igen.

Tirsdag morgen stod vi op kl. 7 og pakkede sammen og cyklede mod Frederikshavn, mod færgen til Læsø.

Vi mødte Heidi og Brian, der kom susende forbi i bilen. Vi hoppede om bord på færgen, men der var desværre ikke plads på denne tidlige færge til vores venner, så de kom med den næste afgang. Vi var også i så god tid, at vi var kommet til at tage en for tidlig færge. Vi skulle først have været med en, der kom 1 1/2 time senere. Det opdagede vi så først, da vi var om bord på færgen. he he. Flot ellers! Men hellere i god tid, end at komme for sent. Vi ankom til Læsø og cyklede glade til vores campingplads ca. 1,5 km inde på øen.

Vi fik sat telt op og det hele og så kom Heidi og Brin + familie. Vi hyggede med Pizza fra byen og gik ellers i procenterne. Sjov aften.

Onsdag gik turen ind til Byrum. Vi besøgte først en hyggelig gårdbutik, hvor deres dyr gik frit rundt på hele gården. Vi fik lov til at give deres flaskelam flaske og var ellers med rundt på hele gården og se alle dyrene.

Vi hyggede på legepladsen og tog så med Rønnerbussen på en 4 timers tur.

Det var en meget spædende tur. Ungerne gik dog kolde på skift, de kunne ikke helt holde til den traktortur i den varme.

Chili fik også besteget Pigestenen og var bare så stolt over hun selv var kravlet derop.

Saltsyderiet blev også besøgt og vi fik et vældigt foredrag om hvordan man fremstiller salten. Absolut et besøg værd! Desværre havde vi kun en 1/2 time derude – men vi bestemte os for at vi ville vende tilbage på cyklerne igen.
Til aften grillede vi og hyggede os på campingpladsen.

Torsdag morgen tog Heidi og Brian hjem og vi andre tog ind til Byrum og osede. Vi besøgte også Saltsyderiet igen og fik købt lidt “gaver” med hjem samt nød et par pandekager i solen og lidt is derude.

Midt i Byrum lå der en lille Genbrugsbiks, som vi selvfølgelig lige skulle ind i. Ungerne købte en hat hver, samt noget legetøj.

Chili fik øje på et tårn midt i Byrum. Chili var sikker på, at det var Rapunzels tårn og dét måtte vi jo så op og kigge lidt på. Det kostede kun 30 kr for os alle sammen, at komme derop.

Torsdag eftermiddag tog vi på stranden og badede. Vandet var bare så dejligt. Tror Læsø har en af de bedste badestrande vi længe har set! Vi fik set mange små fisk og krapper i det klare vand.

Havnen på Vesterø Havn var også et besøg værd og vi fik en dejlig is dernede.
Torsdag aften handlede vi ind til lidt nem og børnevenligt aftensmad – pasta og kødsovs og valgte at tage vores gasgrill med op til fælles køkkenet og spiste sammen med de andre på pladsen. Vi fik noget god rødvin og så sluttede vi ellers af på legepladsen sammen med ungerne.

Fredag morgen stod vi op tidligt og begyndte at pakke sammen. Vi skulle med Læsø-færgen kl. 9:40 – og vi var som altid i god tid, men faldt i snak på havnen med nogle andre cyklister, så tiden gik jo hurtigt.

Da vi ankom til Frederikshavn kørte vi op til Johns forældre, hvor vi havde fået lov til at overnatte og spise med. Farmor og farfar havde købt lækkert ind til både middagsmad og aftensmad.

Vi valgte at slutte vores cykelferie i Elling. En tur på 90 km – alt i alt. Vi lånte farmor og farfars bil og kørte hjem efter mondeoen og traileren og kørte så derop igen. Vores cykelgrej tog vi med hjem i dag, da vi stod op.

Vi har haft en rigtig dejlig ferie og vi er så taknemmelige for alle dem, der så efter vores dyr, mens vi har været væk. I er bare de bedste. Tak til Svend Åge og Birthe for pasning af dyr og hus til UG og Mette og Lasse, der tilså hestene og sørgede for de var klægefri og blev inde i deres hegn. Tak til AG og FP for pasning af Finn og Harley. Vi har haft den BEDSTE ferie, og vejret har været med os hele vejen igennem. Vi cykler gerne den lange tur igen, men måske ikke til Læsø. Nu har vi været der, og set øen. Må se, hvor vi ender næste gang på cyklerne! En cykelferie med ungerne er absolut værd at prøve for alle, der har mod på det!