Loppeskatte, sommerland og softice på størrelse med ungerne

I dag pakkede vi hele banden i bilen, smurte madpakker og satte kursen ud i sommerlandet. Det var én af de dage, hvor man bare tager det, som det kommer.

Planen (hvis man kan kalde det det) var at køre mod Fjerritslev og tage alle loppemarkeder og genbrugsbutikker, vi overhovedet kunne finde, på vejen. Og det gjorde vi! Bilen blev fyldt op med loppefund.

Ungerne klarede det overraskende godt – de elsker heldigvis jagten på mærkelige ting næsten lige så meget som os. Og da vi rundede Blokhus på hjemvejen, blev de belønnet med en gigantisk softice fra Isværket. Deres maver var ved at sprænge.

En hel dag i langsomt tempo, uden skærme, uden stress – bare os og den danske sommer med alt, hvad den byder på: sol, hygge, gamle ting og sukkerchok. Hvad mere kan man ønske sig?

En børnefri sommerdag

Ungerne var i dag på fælles aftale hos nogle gode venner – og det passede perfekt, for det er endda nogle søskende, så det hele gik op i en højere enhed. Phoenix fik brændt noget energi af på crosseren derude, så han var i sit es.

John og jeg greb chancen for lidt voksentid og tog på en lille køretur. Vi besøgte vores lokale genbrugsbutik – altid hyggeligt at rode rundt og finde små skatte – og lagde også vejen forbi den nye i ØB. Den var virkelig et besøg værd! God stemning, fine ting. Vi rundede Blokhus og fik en kold øl, inden vi kørte tilbage til Brønderslev og lå vejen forbi Nummer 21, hvis vi nød et koldt glas vin, øl og en let sen frokost.

Om aftenen rundede vi dagen af med en tur ud på tømmerflåden. Vi havde taget lidt snolder og dyner med, og mens solen gik ned, satte vi en film på. Da mørket for alvor faldt på, lagde vi os bare ned og lod stilheden og natten tage over.