Vi gentog succesen

Nogle aftener er bare for gode til ikke at blive gentaget.

Så i dag gjorde vi det igen. Turen gik endnu en gang til stranden, denne gang med medbragt sushi fra den lokale sushi-pusher. Vejrudsigten lovede ellers ikke meget godt, men det viste sig heldigvis at være fuldstændig ligegyldigt.

For man behøver ikke altid blå himmel og sommervarme for at nyde livet. Man kan sagtens sidde med bagklappen åben på bilen, kigge ud over havet og nyde både udsigten, maden og hinandens selskab. Det gjorde vi.

Rødvinen fra i går var skiftet ud med et glas hvidvin. Det passede langt bedre til sushi, og det hele gik op i en højere enhed. Lyden af bølgerne, den friske luft, god mad og den særlige ro, som kun havet kan give.

Jeg elsker sådanne aftener.

Måske fordi de minder mig om, hvor lidt der egentlig skal til. Og måske især fordi vi, efter så mange år, stadig er gode til at prioritere vores dig-og-mig-tid. Midt i hverdag, arbejde og alle de ting, der fylder.

Det er noget, jeg værdsætter mere og mere.

Endnu en dejlig aften. Stadig i verdens bedste selskab. ❤️

Pinsetur til Janum shelterplads

Nogle steder vender man bare tilbage til. For os er det Janum. Igen og igen. Det var også her, vi fejrede nytår, og hver gang vi kommer tilbage, bliver vi bekræftet i hvorfor det er vores yndlingsshelterplads.

Janum har lige præcis det, en shelterplads skal have. En god bålplads, ofte lidt brænde på pladsen – selvom vi altid har vores eget med. Der er ingen vand og ingen toilet, og det er faktisk en del af charmen. Det er simpelt, roligt og helt nede på jorden. Der er ét shelter, parkeringsplads tæt på og vigtigst af alt: stedet ligger ugenert. Når man har tre store hunde med, som står bundet på pladsen, er det altså rart, at folk ikke bare vader direkte gennem lejren.

Vi havde pakket traileren torsdag aften, så alt stod klar da vi fik fri fredag. Det er altid en god følelse bare at kunne hoppe i bilen og komme afsted. På vejen handlede vi ind til lidt nem aftensmad, som kunne laves på Trangiaen. Valget faldt på kogt skinke, flødekartofler og salat og det går man altså aldrig galt i byen med.

Lejren blev hurtigt slået op, og vi fik gjort klar til aftenen og natten. Denne gang havde vi besluttet, at vi ville blive i to døgn for virkelig at komme helt ned i tempo. Det er noget helt særligt at koble fuldstændig af fra hverdagen, lade telefonerne ligge lidt og bare være ude. Få jord under neglene. Bare bare nyde naturen.

Vejret viste sig heldigvis fra sin gode side her i Pinsen, og det gjorde kun turen endnu bedre. Der kom lidt regn lørdag, men med lidt snilde kunne vi sidde i tørvejr og lave snobrød over bålet. Vi nød også tanken om, at vi kunne komme hjem søndag, pakke ud i ro og mag og stadig have en ekstra fridag tilbage. Så kunne vi også nå lidt derhjemme, inden hverdagen begyndte igen.

Det blev endnu en dejlig tur til vores sted. Janum kan noget helt særligt for os. Ingen stress, ingen planer – bare ro, bål og natur. Præcis som vi bedst kan lide det.