Lørdag den 30/5 fyldte jeg 45 år 🎉

Dagen startede helt roligt og med et lille ekstra punkt på programmet – vi fik også lige krydset “åbent hus” på mit nye arbejde af om formiddagen. En god måde at starte dagen på, og lidt specielt at blande arbejde og fødselsdag på den måde.

Resten af dagen stod i hyggens tegn hjemme. Der blev lavet mad til den helt store guldmedalje – mørbradgryde og flødebollekage til dessert 😋

Huset var fyldt med liv og mennesker jeg holder af. Alle ungerne var hjemme, svigerbørnene kom forbi, mine forældre og min søster var der også – og Birthe kom også, hvilket gjorde mig ekstra glad. Det er virkelig længe siden vi har set hinanden, og hun har aldrig været i vores nye hjem før, så det var helt særligt at kunne dele det med hende.

Alt i alt en virkelig dejlig dag fyldt med nærvær, god mad, grin og varme øjeblikke ❤️

Følelsen af at blive valgt til

Der er noget helt særligt over gamle relationer, der finder tilbage til hinanden. Gamle kollegaer, gamle veninder og nye mennesker, der pludselig føles som om, de altid har været der. Jeg mærker virkelig i tiden, hvor vigtigt det er med gode relationer – og hvor dejligt det er at blive tænkt på.

Snart skal jeg mødes med mit gamle arbejde. Os der stadig var der tilbage i januar. Vi skal ud og spise sammen og dele alt det, der er sket siden dengang. Jeg glæder mig virkelig meget til en aften med grin, historier og den særlige følelse af fællesskab, man kun har med mennesker, man har været meget igennem sammen med. Oveni det skal mit gamle team og jeg skal ud og spise her i juni, og det bliver så hyggeligt.

Samtidig er der også kommet nye mennesker ind i mit liv. Jeg er blevet inviteret ud på en båd til tapas og pigehygge med en ny veninde her fra Brønderslev. Hvor lyder det bare hyggeligt? Jeg ser virkelig frem til det.

Og som om det ikke var nok, så skal mødtes jeg jo også med en gammel veninde i her i sidste weekend. Vi har aftalt vi skal til Hjallerup Marked sammen – og jeg glæder mig allerede til stemningen, snakken og bare dét at være sammen igen. Nogle mennesker kan man gå lang tid uden at se, men når man mødes igen, føles det helt naturligt.

Derudover har et gammelt vennepar også rakt hånden ud igen. Det gør mig glad helt ind i hjertet. Jeg tror nogle gange, vi undervurderer betydningen af at blive inviteret ind, kontaktet eller bare tænkt på.

Lige nu føler jeg virkelig, at livet sender gode mennesker min og vores vej. Gamle relationer blomstrer op igen, nye venskaber opstår, og jeg føler mig valgt til. Det er en rar følelse. En følelse af at høre til.

Og måske er det netop dét, livet også handler om. Ikke kun det store og vilde, men alle de små øjeblikke med mennesker, der gør én glad.

I dag har Keld fødselsdag og vi har fejret ham fra morgenstunden med gaver og lidt ekstra god mad, flag og sang. Jo jo, det er skam godt at være hund på Jerslevvej. 11 år bliver han. Han er ved at være gammel, det kan vi godt se på ham, men han er stadig glad og stortrives. Så håber vi napper en sæson mere.

Et vigtigt og positivt møde

I går eftermiddag havde vi besøg hjemme hos os. Det var et vigtigt møde, og heldigvis gik det rigtig godt.

Det betyder meget for os, at alt ser godt ud fra vores side af, og at vi føler os hørt og mødt på en god måde. Det var et positivt møde med en god stemning, hvor fokus hele tiden var det rigtige sted.

Noget af det, vi er mest taknemmelige for, er, at vi kan stå sammen om tingene. Det føles stærkt og trygt, at vi kan samarbejde og støtte hinanden på den måde. Selvom situationen ikke altid er nem, er det dejligt at mærke, at vi kan samles omkring det vigtigste.

Vi håber nu, at mødet kan være med til at skabe lidt mere fremdrift, så der kommer ryk i tingene inden sommerferien. Det ville betyde rigtig meget for os alle sammen.

Nogle møder overrasker én ❤️

Efter mange år havde jeg besøg af en gammel veninde hjemme hos mig. Vi sad i flere timer ude på terrassen, snakkede, grinede, delte minder, livserfaringer og ja… også “lidt” sladder 😅

Det var egentlig fint at mærke, at tiden kan ændre noget mellem mennesker, og at man nogle gange godt kan mødes et andet sted i livet end før.

Nu har vi endda planer om at tage til Hjallerup Marked sammen om et par uger — og det glæder jeg mig faktisk rigtig meget til.

Livet er lidt pudsigt sådan. Nogle relationer finder aldrig helt formen, og senere i livet kan man pludselig have gode stunder og hyggelige timer sammen.

Søndagen og mandagen blev brugt hjemme i haven. Vi fik fjernet ukrudt ude foran, plantet nye blomster i kummerne og ellers fået huset den helt store overhaling. Virkelig tilfredsstillende, når man bagefter kan sætte sig og nyde, hvor fint det hele er blevet.

Ungerne kom hjem igen, og deres far blev hængende lidt over et glas vino, mens vi sludrede om deres uge, hverdagen og lidt løst og fast. Alt i alt nogle rigtig hyggelige dage med både praktiske ting, gode samtaler og tid til bare at være.